Pričate li puno na mobitel??

mr. sc. Danijela Gašparović





Još uvijek nismo svjesni koliko samo izloženi elektromagnetskom zračenju živeći naš svakodnevni život. Postoje mnoge studije u kojima je uočena povezanost između izloženosti elektromagnetskom polju (EMP) i mnogih bolesti.  Iako je danas gotovo nemoguće izbjeći izlaganje, no sa svjesnošću o tome, malim oprezom  i pravilnom prehranom opasnost od EMP može se znatno smanjiti.

Skrivene opasnosti

 Zračenje iz mobitela, telefona, računala, mikrovalne, kao i drugih električnih uređaja mogu utjecati na naše zdravlje.

Uz mobitel se vežu problemi kao što su nesanica, vrtoglavica, mučnina, loša koncentracija, problemi s očima, zujanje u ušima i mnogi drugi i ozbiljniji problemi. Ništa bolje nije ni s računalom, uz poremećaj spavanja, glavobolje tu je i loša koncentracija, smanjenje energije, stres, umor i gubitak libida.

Potpuno izbjegavanje elektromagnetskog zračenja je nemoguće. Ipak, smanjenje izloženosti smanjuje štetni utjecaj na zdravlje. Prvo pravilo je jednostavno, uvijek isključite aparate kada ih ne upotrebljavate. Mobitele i računala čim su se napunila maknite ih s punjača, a punjač iskopčajte iz struje. Ako ipak moraju ostati uključeni neka budu dalje od mjesta u kojem boravite.  Kada razgovarate na mobitel puno više koristite slušalice, izbjegavajte dugo držati telefon na uhu.

Maknite halogenu i fluorescentnu rasvjetu. Obje tehnologije proizvode  znatnije količine zračenja. LCD rasvjeta je sigurnija alternativa.

Kako popraviti štetu

Bilo bi odlično kada bi svi mogla svaki dan barem 10 minuta hodati bosi po travi, zemlji ili po pješčanoj plaži. Kada god imate prilike hodajte bosi po prirodi.

Pravilna prehrana kao i za sve drugo, tako je bitna i ovdje.  Što treba unositi u organizam:  Vitamin D3 i vitamine B kompleksa,  spirulinu, noni, kurkumin, melatonin, glutation, sumpor, selen, cink te omega 3 kiseline.


Osim toga, treba konzumirati puno povrća, artičoke, brusnice, crveni grah,  šipak, ružmarin, šparoge, borovnice, orahe, suhe šljive, cimet, datulje, brokula i korijander, hrana bogata polifenolima.  I naravno ako je ikako moguće neka bude organski.  

Kada smo već kod polifenola i antioksidansa,  danas se u Americi vode polemike oko pravilnosti metoda i dokaza o teoriji slobodnih radikala.  Naime, Oxygen radical absorbance capacity (ORAC) je metoda u kojoj se mjeri antioksidativna sposobnost u biološkim uzorcima in vivo. Veliki broj hrane je testiran na ovaj način i rangiran po kapacitetu. No, prošle godine u Americi se puno raspravljalo o toj metodi, i na kraju su zaključili da je biološki nevažeća jer nema fizioloških dokaza in vivo koji bi išla u prolog ovoj teoriji slobodnih radikala. Tada su se javili mnogi znanstvenici koji su se pobunili na tako olako odbacivanje ovih teorija. Jedan od njih je i Ronald Prior koji se ne slaže kako nema in vivo dokaza o polifenoima iz hrane i njihovom antioksidacijskom djelovanju. On je naveo istraživanje koristeći ORAC bazu podataka u kojoj su pronašli niže stope raka endometrija u onih osoba koji su konzumirali više hrane bogatom polifenolim.

Dok se znanstvenici ne dogovore, mi ćemo biti oprezni i nastaviti živjeti najbolje što znamo uz poduzimanje svih mogućih koraka kako bi prevenirali bolesti i ostali zdravi sretni i zadovoljni.

Izvor:

"Health Effects of Exposure to EMF" SCENIHR. Retrieved on January 10, 2013 from: http://ec.europa.eu
"10 Ways to Protect Yourself from EMF Exposure" Kevin Byrne, Naturally Savvy. Retrieved on January 10, 2013 www.naturallysavvy.com
"Unplug Protect yourself from EMF Exposure" Lenette Nakauchi, Natural News, Retrieved on January 10, 2013 from: www.naturalnews.com/033401_EMF_exposure_dangers.html








Povratak