Kako održati kožu vlažnom

mr. sc. Danijela Gašparović





Hladno vrijeme, niska razina vlage i vjetar su faktori koji stvarno mogu isušiti i oštetiti našu kožu, a onda kada dođemo u zatvoreni prostor dočeka nas grijanje i suhi zrak. Naučimo kako održati kožu vlažnom i zdravom.

Više hidratizacije

Pronađite „masniju“ hidratantnu kremu koja je na bazi ulja, a ne na bazi vode . Ulje će stvoriti zaštitni sloj na koži koji zadržava više vlage nego s light kremom ili losionom . Prilikom odabira hidratantne kreme odaberite onu od prirodnih, organskih supstancija, a čak možete koristiti i prirodna ulja kako što su: bademovo, avokado, kokosovo ili jojoba ulje i odlično ulje noćurka. Također možete tražiti losione koji sadrže tvari za privlačenje vlage kao što je glicerin.

Uvijek pročitajte naljepnicu sastojaka, konzervansi i mirisi mogu isušiti i nadražiti osjetljivu kožu. Konzervansi za koje se čini da uzrokuju probleme mnogima su propilen glikol, Quaternium-15 i imidazolidinil urea.

Zaštitite svoju kožu kad ide van

Jako je važno zaštititi svoju kožu od sunca bez obzira što je vani oblačan ili snježni dan. Snijeg još bolje reflektira sunčane zraka od vode ! Koristite prirodnu zaštitu od sunca i balzam za usne (usne nemaju uljne žlijezde i mogu se lako isušiti).  Obavezno nosite šal preko usana i rukavice kako bi se zaštitili.

Izbjegavajte vruće kupke ili tuširanje

Topla voda uklanja s kože prirodna ulja brže nego topla ili hladna vodom . To je razlog zašto tuševi moraju biti ograničena na pet minuta, koristeći toplu vodu, a ne vruću. Mlaka kupka sa zobi ili sodom bikarbonom može pomoći  jako suhoj koži. Nakon pranja na vlažnu kožu odmah treba nanijeti ulje kako bi bila dugo vlažna i meka.

 Pijte više vode ili biljnih čajeva kako bi spriječili dehidraciju

Koža je često vanjski odraz unutarnjeg stanja. Da bi tijelo bilo hidratizirano treba mu dovoljno vode. Alkohol, kofein i sve vrste diuretika treba izbjegavati. Konzumiranje biljnih čajeva i hrane bogate vodom poput voća, povrća i juha, također mogu uvelike pomoći.

Jedite hranu bogatom omega-3 masnim kiselinama i vitaminom D

Esencijalne masne kiseline (omega-3 i omega-6 su najvažniji). Ove zdrave masti pomažu zadržati prirodna ulja u stanicama.

Johnson & Johnson Skin Research Center u svojoj studiji otkrili su vezu između niske razine vitamina D i suhe kože. Pojedinci s nižom razinom vitamina D imali su nižu prosječnu vlažnost kože. Koža se sastoji od posebnog sloja dizajniranog za pretvobu UVB zračenja sunca u vitamin D, nedostatak sunca u zimi može imati značajan utjecaj na suhoće kože .

Malo hrana sadrži značajnije količine vitamina D. Najbolji izvori su losos i skuša ali iz prirode.

 Nemojte pregrijati svoj dom i ured

Centralni sustavi za grijanje i grijalice izvlače vlagu iz zraka i iz kože, pa ne pretjerujte s celzijusima kada ste u stanu. Korištenje ovlaživača  je dobar izbor, osobito u spavaćoj sobi, kako bi koža bila dobro hidratizirana dok spavamo.






Povratak