Zašto treba doručkovati

mr.sc Danijela Gašparović





Vjerojatno ste već sto puta čuli i pročitali bezbroj članaka o tome kako je doručak najvažniji obrok, no jednako tako mnogi ovaj obrok preskaču i razno raznih razloga. Još jednom pročitajte zašto je doručak toliko bitan i zašto liječnici i nutricionisti iznova i iznova ponavljaju kako bi svi obavezno morali doručkovati. Vjerujemo da će vas motivirati.

1. Memorija
Istraživanja koja su napravljena s odraslim ljudima pokazuju kako je kratkoročno pamćenje puno bolje u grupi koja je doručkovala od onih koji su samo popili kavu! Samo kava nije dovoljna, vaše tijelo treba hranu. Pogotovo kada radite i kada vam treba odlična memorija za sve zadatke koje vas čekaju tijekom dana.

2. Energija
Što ste duže bez hrane, vaše tijelo sve više usporava i posustaje. Hrana je gorivo našem tijelu i daje mu energiju. Bez energije iz hrane naše misli, govor, reakcije mogu imati zastoj, a to ponekad zaista ne bi željeli, pogotovo ako na poslu imate važan sastanak ili recimo prezentaciju.

3. Koncentracija
Vaš mozak radi zanimljivu stvar kad nema dovoljno hrane,on počinje skladištiti preostalu energiju kako bi rasporedio dovoljno energije za funkcioniranje. U takvim trenucima vaša koncentracija je slaba, a može se javiti i glavobolja. Vi ste tada daleko od ostvarivanja vlastitog potencijala.

4. Kontrola impulsa
Studije pokazuju kako ako ne doručkujete vaše tijelo će imati tendenciju za visokoiskoristljivom hranom kao što su ugljikohidrati, jer su oni vrlo brzi izvor energije. Javiti će vam se potreba za nečim slatkim. Ako doručkujete tijelo neće imati potrebe za takvim impulsom jer će biti nahranjeno i puno energije.

5. Srce
Istraživači su također dokazali da odrasli koji imaju dugu naviku preskakanja doručka obično imaju višu razinu kolesterola, LDL i inzulina u krvi. To su sve preteča srčanih bolesti i dijabetesa.

Kada doručkujete, nije poanta u tome da više niste gladni već je ujutro tijelu potrebno dati prave stvari. Pojesti tost s margarinom će vas zasititi svakako, ali vašem tijelu i mozgu neće dati puno. Naravno bolje išta nego ništa, ali to nije rješenje.

Što nam treba ujutro: voće, zobene pahuljice, orasi, bademi, nemasni jogurt i sir, jaje, kruh od cjelovitih žitarica, povrće.





Povratak