Tjelovježbom protiv depresije

mr. sc. Danijela Gašparović





Vježba ima duboki utjecaj na našu sreću i blagostanje, čak je i odlična tehnika za prevladavanje depresije. U istraživanju koje je Shawn Achor spominje u knjizi The Happiness Advantage, sudjelovale su tri skupine pacijenata, jedna skupina je bila na antidepresivima, druga skupina je samo vježbala, a treća je kombinirala i jedno i drugo. Sve tri grupe su doživjela slična poboljšanja, no što se dogodila nakon 6 mjeseci, 38% onih koji su pili lijekove vratili su se u isto depresivno stanje, oni koji su kombinirali vježbanje i lijekove prošli ali su malo bolje, njih 31% ponovno je postalo depresivno. Najveće trajno poboljšanje imala je skupina koja je samo vježbala, njih se je tek 9% vratilo na staro.

Vi ne morate biti depresivni da bi dobili korist od vježbanja. Vježbanje će vam pomoći opustiti se, povećati umne sposobnosti, a osim toga poboljšati će te sliku o vlastitom tijelu čak ako i ne izgubite na težini. Krajnji rezultat je-biti će te puno sretniji nego bez njih, bez obzira na okolnosti.

Što se to događa u našem mozgu kada krenemo vježbati?

Početak vježbanja mozak prepoznaje kao trenutak stresa. Kako otkucaji srca postaju brži, a i tlak poraste, mozak to prepoznaje kao pripremu za borbu s neprijateljem. Da bi nas zaštitio od tog stresa on krenue lučiti proteine zvan BDNF (Brain-Derived Neurotrophic Factor). U isto vrijeme, luči se i više endorfina koji će pomoći smanjiti osjećaj nelagode, te blokirati osjećaj boli, a daje nam i blagi osjećaj euforije.

Dok se ne odlučite na vježbanje, tu je Biorelax zlatna pomoć prirode za vaš osmijeh na licu!







Povratak